Pages

Thursday 21 November 2013

Top 3 series

Nu de winterdagen weer donkerder en kouder worden zit ik steeds vaker achter de tv. Het liefst kijk ik series. Zie hier mijn top 3 series!


1. Once Upon A Time
Emma Swam is zonder ouders opgegroeid en heeft een lastige jeugd gehad. Op haar 28ste verjaardag (die ze trouwens alleen viert) komt er een jongetje langs, genaamd Henry, die beweert dat hij de zoon is die ze 11 jaar geleden aan adoptie heeft weggegeven. Emma gelooft hem eerst niet helemaal, maar ze had wel haar pasgeboren baby Henry genoemd en die weggegeven. Henry zegt tegen haar dat ze mee moet naar Storybrooke, een klein dorpje in Maine waar niemand ooit van heeft gehoord. Emma denkt dat hij toch misschien haar zoon is en gaat met hem mee naar Storybrooke. Henry heeft een sprookjesboek bij zich.Volgens dat sprookjesboek heeft Regina, Snowwhite's stiefmoeder, een vloek uitgesproken over het hele sprookjesrijk omdat ze Sneeuwwitje, die net ging trouwen met David aka "Charming" zoals Snow hem noemt, wou dwarsbomen. Terwijl Snow hoogzwanger is komt de vloek langzaam dichterbij. De vloek zal iedereen in de sprookjeswereld naar een andere wereld (die van ons) brengen. Omdat Snow en Charming niet weten wat ze moeten doen vragen ze hulp bij de allermachtigste tovenaar Repelsteeltje. Hij zegt dat over 28 hun dochter Emma hun komt redden. Gepetto maakt een betoverde kast waar Emma in kan en ze wordt gespaard van de vloek. De kast brengt haar naar onze wereld, waar ze langs de weg wordt gevonden.
Henry zegt tegen Emma dat ze mee moet om hun te redden, maar Emma gelooft niks van het verhaal. Toch gaat ze mee naar Storybrooke, waar al die tijd de tijd stil stond, waardoor iedereen nu nog steeds even oud is als voor de vloek, en als Emma aankomt gaat de tijd weer verder. Niemand in Storybrooke weet nog iets van vroeger en niemand gelooft Henry. Daar ontmoet Emma Mary-Margret (Snowwhite), David (Charming), Ruby (Roodkapje), Mr. Gold (Repelsteeltje), Dr. Whale (Dr. Frankenstein) en nog veel meer mensen.


Tegenwoordig is het tweede seizoen alweer begonnen en ik ben nog steeds hartstikke verslaafd aan de serie. Het leukst aan de serie vind ik de afwisseling tussen het heden in onze wereld en het verleden in de sprookjeswereld, waardoor je stap voor stap meer te weten komt over de vloek en wat er is gebeurd. Ook vind ik de originele draai aan de sprookjes erg leuk. Zo hebben ze bijvoorbeeld het sprookje van Repelsteelje (meisje moet voor Repelsteeltje gaan werken omdat anders haar vaders koninkrijk naar de knoppen gaat) en Belle en het beest (mooie Belle wordt opgesloten in het kasteel van het beest en wordt verliefd op hem) gemixt, waardoor je krijgt dat Belle voor Repelsteeltje moet werken en dat ze verliefd op elkaar worden. Dit is sowieso mijn nummer 1! Ik zou hem sowieso aanraden!
Once Upon A Time is elke woensdag om 20:30 op net 5 te zien


2. Doctor Who
The Doctor is een tijdreizende doctor die telkens een in een nieuw lichaam komt. Tegenwoordig zijn er al 11 doctors geweest en de 12 doctor komt op 23 november. Doctor Who is makkelijk uit te leggen. In elke aflevering gaat the Doctor met zijn Tardis, een blauw hokje dat van binnen veel groter is dan van buiten, naar een nieuwe planeet waar hij weer wat nieuws tegenkomt. Meestal gaat er wel iemand mee hahaha


Ik volg Doctor Who nog niet zo lang, maar ik vind het wel heel leuk. Helaas wordt het uitgezonden op BBC 3 en ik heb alleen BBC 1 & 2. Gelukkig neemt mijn vriendin het vaak op en dan kijken we het later terug. Ook kijken we het vaak via YouTube. Ik zou Doctor Who ook zeker aanraden!
Doctor Who is te zien op BBC 3, op 23 november gaat het nieuwe seizoen van start



3. Under The Dome
Chester's Mill is een heel normaal dorpje, maar op een dag verschijnt er plotseling een grote koepel over het stadje. Niemand kan er in, niemand kan eruit. Al gauw is iedereen in paniek. Mensen uit alle omstreken komen naar de koepel om naar binnen te kijken. Niemand weet wat de oorzaak van de koepel is en hoe hij weer wegkomt. Het leger vuurt een hele grote bom af op de koepel, maar de koepel heeft geen schrammetje en het gehele gebied eromheen is verwoest. Langzamerhand wordt iedereen gek. Je hoeft niet heel slim te zijn om te weten dat dit nooit goed kan aflopen...


Toen het op tv kwam wou mijn broer het heel graag kijken. Hij vond namelijk de Gone boeken, waarin ook een koepel voorkwam heel leuk en deze serie ging hierop vooraf. Ik ging ook mee kijken en nu zitten we elke maandag met z'n allen op de bank. Het is echt een geweldige serie!
Under The Dome is elke maandag om 20:30 op sbs6 te zien


Kennen jullie deze series ook? En wat is jouw favoriete serie?

2 comments:

  1. Leuke series! Zelf volg ik Pretty Little Liars al vanaf aflevering 1. I love it!

    ReplyDelete
  2. Ik kijk eigenlijk nooit series, maar als ik dit hier lees krijg ik wel goesting om er mee te beginnen!

    ReplyDelete

Thanks for your comment! You made my day ♡